PARS 6x6 TTZA

Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan; PARS 6x6, düşük ve yüksek yoğunluklu muharebe alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, benzersiz özellikleri ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, günümüzün en gelişmiş teknolojilerini barındıran, taktik tekerlekli zırhlı muharebe aracıdır.

25.000 kg azami yüklü ağırlığa sahip olan PARS 6X6, dizel bir motorla donatılmıştır. 100 km/s hıza ulaşabilen araç %60 dik, %30 yan eğimde hareket edebilmekte, 70 cm yüksekliğinde dik engel ve 175 cm uzunluğunda hendek geçebilmektedir. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahiptir. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırmıştır. 6X6 ve 6X4 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları gerektiğinde kilitlenebilmektedir. Merkezi teker şişirme sisteminin yeteneği, farklı arazi koşullarında sürücüye lastik basınçlarını ayarlama imkanı verir.

Sınıfının en yüksek teker gezinme hareketine ve en düşük dönüş yarıçapına sahip aracı

Sınıfındaki en yüksek teker gezinme hareketine sahip tam bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi, farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Kullanıcı isteğine bağlı olarak havalı süspansiyon sistemi de araca entegre edilebilmektedir. Birinci ve üçüncü akstan dönüş sistemi ile PARS 6X6, sınıfındaki en düşük dönüş çapına sahiptir. Yüksek hızlarda üçüncü akstaki yönlendirme sistemini kilitleme özelliği, ABS sistemi ve motor freni sürüş güvenliğini arttıran özelliklerdir.

Amfibi bir araç olan PARS 6x6, iki adet su jeti ile suda 8 km/s hıza çıkabilmektedir.

Aracın ön kısımında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 230° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlamaktadır. Geniş cam periskopları, aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir. Azami 8 personelin yerleştirilebildiği araçta, kapı-kapaklar, personel koltukları, silah tutucuları ve iç aydınlatma elemanları araç personelinin de konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

700 km üzerinde menzili olan PARS 6x6, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahiptir. Acil durumlara karşı zırh altında yedek yakıt tankı mevcuttur. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, patlak lastikle yol alabilme imkanı sağlar. Araç önünde 13 ton kapasiteli bir kurtarma vinci bulunmaktadır.

PARS 6x6 gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. PARS 6x6 koruma seviyesi ile, hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı kamyonların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.

Araç alt sistemlerinin, mayın korumalı gövdeye modüler olarak bağlanması, bakım ve değişim kolaylığı sağlamaktadır. Özellikle yürüyen aksam ve güç aktarma sistemlerinin bakım ve değişimindeki bu kolaylık aracı benzerlerinden üstün kılar. 90 dakikadan daha az bir sürede sökülüp takılabilen güç grubu mimarisi dikkat çekici bir yetenek olarak kullanıcıya sahada motor değiştirme avantajını kazandırır.

PARS 6x6 TTZA’nın 8x8 versiyonu olan; AV8 taktik tekerlekli zırhlı araçları, 12 farklı görev konfigürasyonundan oluşan ve toplamda 257 adetlik araç filosuyla yakın gelecekte Malezya ordusunun envanterinde görev yapacaktır.

PARS 6x6; kara, hava (C130 nakliye uçağı), deniz ve demir yolu ile taşınabilmektedir.

Temel Özellikler

  • Şoför/Komutan için mevcut durum bilgisi sağlayan önde ve arkada iki adet termal kamera ve CCD gündüz kameraları
  • Ön ve arka akslardan direksiyon kontrolü
  • Tüm tekerleklerden tahrikli
  • Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi (ABS)
  • Merkezi lastik şişirme sistemi (CTIS)
  • Kurtarma vinci
  • Entegre edilmiş yaşam destek kiti
  • Ortak parça kullanımına olanak veren modüler tasarım
  • Bağımsız ve hidro-pnömatik süspansiyon
  • Hidrolik rampa
Bilgiler Duyuru Yapılmaksızın Değiştirilebilir

Diğer Tekerlekli Zırhlı Araçlar

Up