Etkinlikler ve Medya

2018.07.09 - Basın Bültenleri Kategoriler :

FNSS, STA Projesi için Geliştirdiği PARS 4x4 Tanksavar Aracı’nın Lansmanını, Eurosatory 2018’de Gerçekleştirdi.

FNSS tarafından, Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığının ihtiyacını karşılamak üzere geliştirilen PARS 4x4 Silah Taşıyıcı Araç (STA), dünya prömiyerini, Eurosatory 2018 fuarında yaptı. Fuarda, PARS 4x4 STA’nın, kalifikasyon testleri için üretilen, 2 prototipinden biri sergilendi. Eurosatory ziyaretçileri, FNSS standında, göreve hazır ekipmanlarıyla, kalifikasyon testlerine hazır bir aracı, yakından inceleme fırsatını buldular. Proje kapsamında üretilen 2 prototip, üretici doğrulama testlerinin ardından, önümüzdeki aylarda kalifikasyon testlerine tabi tutulacak.

PARS 4x4 STA; her türlü arazi şartında, sürati ve yüksek manevra kabiliyetiyle düşmana ait tanklar ve diğer zırhlı unsurları uzak mesafeden imha edip, kısa sürede mevzi değiştirerek ikinci hedefi ateş altına alabilecek yeteneklere sahip olarak geliştirildi.  FNSS, tecrübesi ve yenilikçi yaklaşımı ile bu zorlu gereksinimleri bir arada karşılayacak, çok özel bir amfibi araç ortaya çıkardı.

PARS 4x4 STA’nın en dikkat çeken özelliği, güç grubunun, aracın arkasında yer alması. Bu yerleşim, soğutma ızgarası ve egzozunun da üst bölümde bulunması ile PARS 4x4’e, hiçbir hazırlık yapmadan suya giriş imkânı ve dolayısıyla sınıfının en üstün amfibi kabiliyetini kazandırıyor. Ayrıca PARS 4x4’ün, daha yüksek sürat ile manevra yapabilmesine de imkân sağlıyor. Ancak güç grubu arkada bulunan bir aracın sahip olabileceği tüm bu özellikler, aracın, atış sonrası konumunu terk edip, tehlikeden hızlıca uzaklaşabilmesi için çok kritik kabiliyetleri sağlıyor.

PARS 4x4 STA’nın öne çıkan diğer özellikleri şöyle sıralanıyor:

  • Hareket Kabiliyeti: PARS 4x4’ün aks ve direksiyon sistemi, araca küçük dönüş yarıçapı sağlamak için, özel olarak tasarlandı. Uzun süspansiyon hareket mesafesi de aracın arazi performansını arttırıyor. Amfibi bir araç olan PARS 4x4, bu özelliği için, balistik ya da mayın korumasından da feragat etmiyor.
  • Durumsal Farkındalık: Güç grubunun arkada olması, sürücü mahalline, geniş bir görüş açısı kazandırıyor. Aracın ön ve arka kısımlarında görüş sağlayan kamera sistemi de bulunuyor.
  • Beka Kabiliyeti: PARS 4x4, yüksek balistik ve mayın koruma seviyelerini sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçta, ağırlık optimizasyonu için, özel zırh malzemeleri kullanılıyor. Güç grubunun arkada olması, aracın termal izini azaltıyor.
  • Silah Sistemi: PARS 4x4’ün, yine FNSS tasarımı, uzaktan komutalı, insansız bir tanksavar kulesi bulunuyor. Balistik korumaya da sahip olan kulede, 2 adet tanksavar füzesi ve 1 adet 7,62 mm makineli tüfek bulunuyor. Kule, kısa bir süre önce, tanksavar füzesi ile ilk atış denemesini gerçekleştirdi ve azami menzilde hedefini merkezinden vurdu.

FNSS Genel Müdürü ve CEO’su K. Nail Kurt, PARS 4x4’ün, tanksavar araçlarında yeni bir dönem başlatacağını vurguluyor: “FNSS, hem dünyadaki gelişmeleri hem de kullanıcıların ihtiyaçlarını yakından takip ediyor. Bu çalışmalarımızın bir sonucu olan PARS 4x4 konseptini, ilk olarak IDEF 2015’te sergilemiştik. Kullanıcımızla sözleşmemizi imzalamamızın ardından, bu konsepti, 18 ay içinde, sıfırdan, kulesi ile birlikte, kalifikasyon testlerine girmeye hazır hale getirdik. Bu süreçte, dünyada eşi olmayan bir aracı ortaya koyduk. PARS 4x4, FNSS’nin mühendislik gücünün ve terzi usulü çalışma kabiliyetinin bir başka kanıtı oldu. Envantere girmesi ile PARS 4x4’ün, başta Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığı; devamında ise dost ve müttefik ülkeler için, denklemleri değiştiren bir güç çarpanı olacağından eminiz.”

PARS 4x4 Tanksavar Aracı’nın Teknik Özellikleri

Genel

Motor: Dizel

Transmisyon: Tam Otomatik

Mürettebat: 4

Uzunluk: 5 m

Genişlik: 2,6 m

Yükseklik (Gövde): 2,1 m

Süspansiyon Sistemi: Çift Salıncaklı, Bağımsız ve Helezon Yay

Fren Sistemi: Tüm Tekerlerde Hidrolik ve ABS’li

 

Koruma Sistemleri

  • KBRN Koruma Sistemi
  • İklimlendirme Sistemi
  • Otomatik Yangın Bastırma Sistemi
  • Patlama ve Sızdırmaya Karşı Dayanıklı Yakıt Tankları
  • Modüler Zırh
  • Mayın Korumalı Koltuklar
  • Sis Havanları

Hareket Kabiliyeti

Azami Yol Hızı: 110 km/sa

Suda Yüzme Hızı: 6,5 km/sa

Azami Yol Menzili: 700+ km

Azami Meyil Tırmanma: %70

Azami Yan Meyil: %40

Dik Engel Aşma: 40 cm

Hendek Aşma:            80 cm

Dönüş Yarıçapı: 7,5 m

Havadan Nakil: C-130, A400M, C-17, C-5

 

Ateş Gücü

Kule: Uzaktan Komutalı Tanksavar Kulesi (UKTK)

Ana Silah: 2 adet Güdümlü Tanksavar Füzesi

İkincil Silah: 7,62 mm Makineli Tüfek 

Hazır Mühimmat: 500 Adet

Silah/kule tahrik sistemi: Elektrikli, Çift Eksen Stabilizasyon Sistemi

Yan Eksen: 360° Sürekli

Yükseliş Ekseni: -25o ila +25o

Hareket Sınırları: Otomatik ve Programlanabilir

Görüş Sistemi:

  • Orta veya Uzun Dalga Termal Kamera
  • Gündüz Kamerası
  • 10 km Menzile Sahip Lazer Mesafe Ölçücü

Atış Kontrol Sistemi:

  • Atış Kontrol Bilgisayarı
  • Otomatik Yükseliş ve Önleme Açısı Hesaplama

Silah Taşıyıcı Araçlar Projesi Hakkında

Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından, FNSS ana yükleniciliğinde yürütülen Silah Taşıyıcı Araçlar projesi, KAPLAN-STA paletli ve PARS 4x4 STA tekerlekli tanksavar araçlarının geliştirilmesini, kalifikasyonunu ve toplam 260 adet aracın teslim edilmesini kapsıyor.

Projenin sözleşmesi, 27 Haziran 2016 tarihinde imzalandı ve sözleşme, 14 Ekim 2016’da yürürlüğe girdi.

Proje planına göre, proje takviminin 15’inci ayında, araçların detay tasarımı, SSM ve Kara Kuvvetleri Komutanlığı tarafından incelenerek onaylandı. Bu durum, klasik proje metodolojisinde, üretim faaliyetlerinin de başlaması anlamına geliyor. FNSS, detay tasarımın yanında KAPLAN-STA’nın ilk prototipini üretti; ayrıca aracın vurucu gücünü oluşturan Uzaktan Komutalı Tanksavar Kulesi (UKTK)’ni de kullanıcının görüşlerine sundu ve fabrika testlerini gerçekleştirmeye başladı. Araç prototipinin ortaya çıkması için geçen 15 aylık süre, dünya genelindeki, yakın zamanlı benzer projeler arasında, rekor olarak nitelendirilebilecek kadar kısa olmasıyla da dikkat çekiyor.

STA Projesi’nin, Tekerlekli Tanksavar Sistemi olan PARS STA’nın birinci prototipi ise Mayıs ayında doğrulama testlerine başladı. Araç, kalifikasyon testlerine, proje takvimine uygun olarak yakında başlayacak.

STA Projesi kapsamında geliştirilen, hem paletli hem de tekerlekli araçların seri üretimlerinin, 2021 yılında tamamlanması ve 260 aracın tamamının, Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edilmesi planlanıyor.

Up